Ke skácení mladých javorů na Sukově třídě

23.02.2015 11:07

   Dobrý den,

   připadám si jako bídák, přitom jsem nic špatného neudělal.

   Je špatné pokud člověk chce, aby pravidla platila pro všechny, jak to řekla i nová náměstkyně Dvořáčková?

   V roce 2012 vstoupilo v platnost rozhodnutí o kácení deseti starých javorů stříbrných na Sukově třídě. Další čtyři stromy stejného druhu, které byly vysázeny relativně nedávno, byly ještě mladé a také jejich obvod kmene ve výšce 130 cm nepřesahoval 80 cm.

   Jenže než se tehdejší političtí zástupci rozhoupali ke kácení, tak stromy povyrostly a dva z nich se v tomto roce přehouply přes 80cm obvodu. Ovšem nikdo se neobtěžoval s tím, že by se mělo vyřídit další povolení. Prostě to pokácíme!

   Když jsem obvolával úředníky, když ony čtyři stromy ještě stály, tak mi bylo řečeno, že už je pozdě. Dřevorubce jsem po třikráte varoval, že jednají v rozporu se zákonem. Nic nepomohlo.

   Jsem ve dvojím ohni. Lidé, co mě volili, chtějí, abych konal. Sliboval jsem, že se bude šetřit, že se nebude plýtvat jejich prostředky.

   Teď ale vidíme opak. Čtyři mladé stromy jsou vykáceny, přitom byly zasázeny někdy před 6-8 lety. Někdo je musel koupit, přivézt, vykopat jámu, zasadit, pak se o ně starat a zalévat je. Vše stálo peníze. Proto je toto naprosto zmařená investice a plýtvání s prostředky našeho města. Ale sám vidím, že prakticky nic nezmění, jakýkoli můj postup.

   Mgr. Filip Sedlák, zastupitel MO I